Generellt FAQ
1Innehåller era smycken nickel?
Nej, vi köper endast in nickelfria smycken.
2Vad kostar frakten?
Vi bjuder på frakten!
3Har ni presentförpackningar?
Ja, vi erbjuder presentinslagning för 29 kr på alla produkter. Du kan bocka i ¨presentförpackning¨ innan du lägger produkten i din korg. Då får du ditt smycke levererad i en fin presentask.
4Skickar ni ifrån Sverige?
Ja, vi skickar ifrån Sverige.
5Kan jag spåra min beställning?
Ja, du kommer få en kod från Postnord som du kan följa hela vägen hem.
6Behöver jag betala tull eller andra extra kostnader?
Nej, vi skickar ifrån Sverige så det tillkommer inga extra kostnader efter du har lagt din beställning.
7Hur skickar ni min beställning?
Vi skickar alla beställningar med Postnord Mypack home. Du kommer få dina smycken hemlevererad med en spårbar kod.
Betalning FAQ
1Hur kan jag betala?
Vi samarbetar med Payson, en betalningstjänst som ger dig olika möjligheter som faktura, Swish eller direktbetalning.
2Kan jag betala efter jag har fått mina varor?
Ja, du kan välja att betala senare eller efter leverans med Payson.
3Är min betalning säker på er webbutik?
Ja, Payson garanterar 100% säkra betalningar. ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
4Jag kan inte betala med Swish?
När du öppnar fliken faktura, då kommer det fram flera möjligheter, varav en är att betala med Swish.
5Jag hittar inte min betalning på mitt konto?
När du betalar med Payson, så syns avsändaren som ¨Open banking Trustly Group AB¨. Det är korrekt och betalningen kommer då på rätt sätt till Charminda's.
Service problem
1När kommer min beställning?
Dina varor blir skickade så snart som möjligt och du kommer få en spårbar kod från Postnord. Om du inte har fått en bekräftelse inom 3 arbetsdagar, kontakta oss gärna, så hjälper vi dig.
2Kan jag ringa er?
Det är tyvärr inte möjligt, men du kommer få snabbt svar via e-post.
3Jag är inte nöjd med mina smycken, var gör jag nu?
Kontakta oss gärna via e-post, förklara vad som har hänt, så hjälper vi dig.
4Min beställning är borta!
Ta kontakt med oss så att vi kan gå igenom beställningen.
5Jag fick ingen bekräftelse.
Kolla i skräppost, våra mejl kan hamna där. Om du inte har fått våra bekräftelsemejl, skriv då till oss så ordnar vi det.
Returvillkor
1Får jag returnera min beställning?
Ja, förutom örhängen på grund av hygieniska skäl får du efter godkännande av oss returnera dina varor inom 14 dagar, i samma, obruten förpackning. Ta kontakt med oss först, så att vi kan hjälpa dig med eventuella frågor.
2Hur ska jag skicka tillbaka mina varor?
Lägg varorna i samma förpackning som du fick dem i och posta dem rekommenderad till adressen som vi uppger. Kontakta oss därför alltid innan du skickar iväg dina varor.
3Jag var inte nöjd, får jag tillbaka mina pengar?
Absolut! Efter att vi har fått tillbaka dina varor som du vill lämna tillbaka, returnerar vi betalningen så snart som möjligt.
4Hur lång tid tar det innan jag får mina pengar tillbaka?
Det tar ungefär 1-3 arbetsdagar innan beloppet syns på din bank.